dopförberedelser!

Har suttit i 2 kvällar nu och planerat med dopet och grejer.
nu har jag nog äntligen kommit fram till vad vi ska bjuda på att äta.
det blir smörgåstårta och brytbrd med massa olika pålägg.
(som olika röror, ostar, skinkor, och rostbiff)
kändes bättre att man hade 2 alternativ eftersom att vi vet att inte alla tycker om smörgåstårta.
sen har jag fixat lite dekortation till borderna.
små små "babyskor" i papper, som jag tänkte ställa på bordet.
sen vet vi inte riktigt vad mer vi sak dekorera med.
får se. men det blir ballonger och lite sånt i allafall.
rosa ballonger, sen tänkte jag göra iordning en gästbok.
som jag tänker skicka runt borden när alla ätit klart, som jag hoppas ngn i allafall kommer skriva en hälsning i till min underbara dotter.
hade vart himla roligt.
sen så har jag gjort en matlista över allt som ska inhandlas.
där även min dopklänning, och ett par finbyxor till min man :)
Sen har jag bokat av listan på allt som behövs göras.
och vilken tur att både min och älsklings släkt är så snälla och hjälper till oss ;)
älsklingens pappa ska betala församlingshemmet, älsklingens mamma ska köpa drickor, och fixa novas dopklänning, min mamma ska göra cheesecake och bullar och sånt.
och min pappa ska göra smörgåstårtan :)
så pengar kommer inte rulla iväg allt för mycket för oss.
som vi hade oroat oss för :D hehe!
Sen ska jag även  fixa ett band med rosett på till nova, som hon ska ha som huvudbonad på dopet :)


JUST NU känns det som att jag har koll på läget.
och allt känns som att det kommer bli bra.
hoppas bara att min magkänsla har rätt ..
är dunder nervös.
redan lixom :P
hehe !
Jag hoppas i allafall att dagen kommer bli som planerat.
vill att den ska bli hur bra som helst.
för min underbara nova <3


















.........

Kommentarer
Postat av: thilda, 17 år och ensamstående morsa!

Församlingshemmet är gratis?

2011-05-22 @ 12:25:47
URL: http://nellielagerqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0