Silken dag :/

Gick en promenad förut, va skönt att komma ut,trots att vädret inte va riktigt på topp.
men kändes bra för kroppen ändå, eftersom att jag är förkyld.
Va nere på ica och skulle byta sängmobilen som jag köpte igår till nova, som visade sig vara trasig när jag kom hem. så  gick och skulle byta den idag, men som satan va så hade dom inga fler såna, så fick mina pengar tillbaka i stället..ååh, jag som verkligen ville ha en sån.menmen så är det! dom får vell in nya någon annan dag, får vi vell hoppas :D

Sen har jag faktiskt inte gjort ett smack idag typ, slappat för det mesta och haft en grinig bebis hela dagen.
hon har skrikit konstant sen imorse och vägrat sova. hon vill bara äta o äta o äta. finns inget stopp i henne.
det är så jobbigt när dom inte kan prata ännu och säga vad som är felet lixom.
så man får typ försöka att lista ut vad det kan vara ! men det är då inte så lätt kan jag lova.
Men nu för en stund sen somna min flicka äntligen, så hoppas att hon sover en stund till så jag får vila upp mig sälv oxå, är ju inte himla pigg idag kan jag lova, med denna j*vla förkylning och en jobbig dag med skrikig bebis.
Och nyss så rensa jag ut i novas gaderob, så nu är alla 50, och lite 56:or bort . Så nu fick hon fram alla sina 62:or som vi hade, va en del. så nu har hon en full gaderob igen, som passar henne dessutom, hehe;)
Tjejen växer ju så det knakar, vill jag även påpeka, med vad hon väger nu eller hur lång hon är nu har jag ingen aning om, va 1 månad sen jag va på bvc med henne sist.
så ska dit på tisadg, alltså den 22 mars och väga, mäta och så ska hon få sitt första vaccin :D
Då är det även novas 3 månaders dag, Stackars liten som behöver ta en spruta på sin dag :/
men men, det är ju något bra i allafall :D
Ska bli så spännande att se nu vad hon väger och hur lång hon är, en hel månad kan göra mycket.
spännande spännade :D

Har även plockat undan här lite snabbt, såg ut som ett bomb nerslag , hehe ;)
men nu ser det rätt okej ut i allafall, fortsätter imorgon med städningen, och tar även disken som blitt över helgen!
Även kokat och rengjort alla novas nappar, flaskor och sånt:D
Även gjort egen koksaltlösning.
Det behövdes, eftersom att lill-fisen fortfarande är snorig, som hon vart väldigt länge nu,
undra när det ska gå över på henne egentligen !?dumma årstid säger jag bara.
dessa jävla förkylningar o skit. man lär vell inte bli frisk försen våren kommer på riktigt.
så satan se till att bli vår snart, så vi kan få bli friska nu !


Fått 3 nya mattor idag oxå :D
Fina, en väldigt stor rumsmatta, i typ svart/beige/blå typ .
och sen 2 lite mindre mattor i vit/röd randiga , väldigt fina ;)


NU: sitter jag & kikar runt lite på datan, på lite allt möljligt, och bara tar det lungt:D
Om en stund blir det att glutta lite film, sen när novisen vaknar är det dax för henne att tvättas rent, spolas näsan, och pyjamasen på, sen nattmat & sen dax att sova för natten!
även för mig och min man :)

Ajust det ja, skulle ju lagt upp nya bilder på hur lägenheten ser ut nu, bilderna jag la ut förut är ju gamla bilder.
men orkar inte nu, så bilder kommer upp i morgon i stället !

Nej nu blev det mycket skrivande här känner jag, så nu ska jag vila.
CIAO




.


Kommentarer
Postat av: pinglan

Hmmm.....har du provat med välling eller 'riktig mat' typ potatis ? Vet att du är så duktig med Novisen lilla, men är man hungrig så är man :)

2011-03-20 @ 21:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0