Hej igen, va några dar sen!

Hej igen alla, som ni säkert har märkt har det inte uppdaterats något här på bloggen på 2 dagar.
Pga: att jag vart väldigt sjuk, Haft världens jävla förkylning, och även magkatarr.
vart helt slut, legat plattfall dessa 2 dagar.
trodde jag att skulle gå i 2 bitar när jag hade magkatarren, har aldrig haft det förut.
och fasiken va ont det gjorde :(

idag är jag lite bättre i allafall, magkatarren är typ över.
och förkylningen är vell sådär, fortfarande snorig, hosta och lite hes.
Men  tack o lov att magkatarren gett sig i allafall !
2 förjävliga dagar, rent ut sagt.
sen så har novisen inte heller vart helt 100, hon har vart väldigt skrikig.
och förkyld hon med.

NU tänkte jag skriva lite om det jag missat.
bla: bvc besöket o så.

Va på bvc med novisen i tisdags då hon blev 3 månader och skulle få sitt första vaccin.
men jag kände att det inte va rätt att göra det på henne då i tisdags.
eftersom att hon redan va förkyld, och redan hade det jobbigt.
och hon redan va skrikig för det.
hade vi då tatt vaccinet och hon blitt dålig av det med, hade vi haft ett helvete här.
och novisen hade nog inte mått så bra helt enkelt.
och det vill jag inte utsätta min prinsessa för.
väntar hellre tills hon är frisk o tar det, eller aa i allafall lite friskare.
så på torsdag bokade vi en ny tid för vaccination.
får vi se då om hon är frisk nog att göra det , men det tror jag :D
hon verkar redan mycket bättre !
Vägde och mätte henne oxå när vi va där.
va ju en hel månad sedan vi kolla vikt o längd.
och som jag trodde vägde hon i allafall 5 kg nu :D

FÖR I MÅNAD SEN VA HON: 4325 GRAM OCH 54,5 LÅNG
NU VÄGDE HON: 5000 GRAM OCH VA 57 LÅNG

stora tjejen nu :)!

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

Idag ska jag till mvc, och träffa min barnmorska.
göra en hemsk gynundersöking :S
ska dit sen vid halv 12, måste gå dit.
fyfan orkar verkligen inte. hade vart skönt att legat hemma i soffan o slappat idag med.
så man blir helt frisk snart !


Sen har jag massa tvätt som måste vikas idag med, och disk som måste diskas :(
får se om min man är snäll o diskar åt mig :D


NU blir det frukost, sen göra iordning mig !

Alla utmaningar jag glömt kommer sen, och fler inlägg såklart !.

HEJSÅLÄNGE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0