17/3-11 torsdag :)

HEJALLA:D

Vaknade vid 8 i morse, trodde att jag vaknade för att nova hade vaknat och skrek.
men när jag vakna och lyssna efter skrik hör jag inte något skrik, bara massa prat bortifrån hennes säng,
så går dit och kollar på henne, då ligger hon där och sprattlar med fötterna och skrattar för fullt.
man blir så himla glad av att se henne, gud va lycklig jag blev.
och så kolla hon på mig och skatta ännu mer, för fulla muggar.
aldrig sett henne så glad av att se mig ;)
Tog upp henne och bytte blöja, sen va det matdax för henne.
sen va det d-droppar, sen byte från pyjamas till andra kläder.
idag blev det en vit/svart randig body, och ett par jättesöta svarta byxor :)
Sen somna hon om, då passa jag på att dricka morgonkaffe och kolla lite på tv.
sen vid 10 väckte jag älsklingen som jag lovat skulle få lite sovmorgon :D
Så drack vi lite kaffe tillsammans sen blev det frukost.
efter frukosten tog fredrik hand om novisen gav henne ersättning och lekte massor med henne på golvet.
då passa jag på att laga massa mat som jag sen skulle frysa in.
blev hemmagjorda pannbiffar, med egen pepparsås.
sen blev det även korvstroganoff .
och bacon&svampsås :)
Så nu har jag fryst in massa mat så man har, nu för tiden hinner jag ju inte att äta middag försen typ 9-10 på kvällen så gjorde iordning till frysen som bara är att ta upp och värma.
så nu hoppas jag på middag tidigare framöver :D
Sen blev det storstädning i köket, och även skurning i resten av lägenheten :D så nu är det skiiiiitfint här ;)GÖTT!
Sen kom min vän amanda hit och hälsa på,det va ju inte en dag försent :) hehe.
inte så ofta man träffar vänner längre, så det är extra kul när dom väl kommer och hälsar på :D
Vi umgicks och så bjöd jag på käk, pannbiff, macaroner, sås, och lite grönt :D
Va riktigt gott, fast godare hade det vart med potatis till menmen, dom andra ville ha macaroner, så vi körde på det ;)
Sen blev det eftermiddagskaffe och ett besök hos mike, sofie, och superduper söta nathalie :D
så himla fin den lilla tjejen, mosters lilla goding på jooooorden ;)
Satt där borta ett tag , sen va det hem och ta hand om lilla novisen.
och amanda åkte hem.
sen resten av dagen har vi bara tatt det lugnt,kollat på tv och bara slappat massor i soffan.
nova har nu sovit en lång stund i min famn :D så himla mysigt att ligga tätt intill henne,
känna hennes lilla knubbiga kropp och höra henne andas nära mig.
myspys!
Nu blir det kvällsmat, sen blir det  nattmat för min älskade dotter.
pyjamasen är redan på.
så sen blir det sova, för oss alla.
riktigt trött efter idag !
Ny dag i morgon, Hoppas på en bra natt !

GODNATT ALLA, hoppas att alla får en bra natt & att alla haft en super dag !
TJIIIING ;)


Kommentarer
Postat av: pinglan

Du är så himla duktig!! Med allt! En toppen mamma, hoppas det håller i i ca 50 år :) Kram kram!

2011-03-17 @ 23:03:44
URL: http://nu eller aldrig.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0